Kjøpsvilkår og vilkår

Kjøpsvilkår og vilkår

Priser

Alle priser er inklusive moms. Prisene er dagspriser og de oppdateres løpende. Vi forbeholder oss retten til å endre priser på grunn av endrede skatter, valutakurser og leverandørpriser.

Bestillling

Vi reserverer oss for eventuelt utsolgte varer samt lagersaldo-, bilde- og tekstfeil i nettbutikken. Skulle noen av varene du har bestilt ikke finnes på lager, strykes varen fra din ordre og vi betaler snarest pengene tilbake. Produkter som ikke blir levert, restnoteres ikke for senere leveranse.

Fargene som er gjengitt kan avvike noe fra de fargene som produktene har i virkeligheten, da farger kan variere avhengig av lyssetting og fargegjengivelse på ulike bildeskjermer.

For å handle må du ha fylt 18 år og være innskrevet i folkeregisteret i Norge. Dersom du er under 18 år må du ha verges tillatelse til å bestille fra oss.

Alle produkter som krever bruksanvisning blir levert med dette. Bruksanvisningen er skrevet på et forståelig språk (norsk, svensk, dansk eller engelsk), eller visuelt utformet.

Alle produkter vi selger kan brukes i Norge.

Leveringstid
Normalt sender vi din ordre innen 2-4 hverdager. Under høysesong eller i forbindelse med kampanjer, kan det ta lengre tid.

Levering
Fri frakt ved kjøp over kr 1000. På øvrige bestillinger tilkommer fraktavgift med kr 89. 

Din ordre må hentes innen 14 dager.

Sporing av pakken

Du vil få en mail/SMS med sporingsinformasjon.
Mindre pakker med med lav verdi, vil sendes uten sporing.

Betalingsvilkår

I samarbeide med Klarna tilbyr vi:

Faktura 14 dager (0,- i avgift)

Delbetaling

Kortbetaling

Denne betalingsløsningen kalles Klarna Checkout. Les vilkårene for Klarna checkout her.

Ikke avhentet pakke

Dersom du bestiller varer, og ikke henter pakken og ellers forholder deg helt passiv, vil vi ikke ha mulighet for å vite hvorfor pakken ikke er hentet.  Du oppfyller da ikke kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettsloven paragraf 11 og 13, og mister derfor retten til å gå fra avtalen.  Du vil derfor bli belastet med et gebyr på kr. 200,- i tillegg til frakt- og returkostnader i forbindelse med forsendelsen.  Dette er for å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken.

Angrerett/åpent kjøp/retur

Etter loven om distanseavtale har du rett til å angre ditt kjøp i 14 dager. OBS! Varen må ikke være tatt i bruk eller håndtert mer enn nødvendig for å fastsette egenskaper og funksjon. Du kan bli ansvarlig for å betale for evt. verdireduksjon av varen.

Du har ikke angrerett på:

En vare som med brutt forsegling ikke er egnet til å sende tilbake av helsemessige eller hygieniske grunner og der forseglingen er brutt av deg.

Hvis du vil angre ditt kjøp må du gi oss beskjed senest 14 dager etter at du har mottatt pakken din.

Telefon +47 69 89 69 00

E-post: post@ hobbyhjornet.no

Post: Hobbyhjørnet AS, Eidsbergv. 4, 1830 ASKIM

Legg skjemaet i pakken eller send via mail eller post.

Link til angreskjemaet, forside, bakside.

Du kan ikke angre kjøpet bare ved å la være å hente ut pakken. Du må gi oss tydelig beskjed hvis du angrer kjøpet.

Vi henter ikke ut returer som sendes til oss mot postoppkrav.

Send varene tilbake så fort som mulig, senest innen 14 dager. Pass på at varene er forsvarlig pakket, du har selv ansvaret for varene til vi har mottatt dem.

Reklamasjon

Du har reklamasjonsrett i 24 måneder på alle varer, dette betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Feil og mangler ved en vare skal reklameres innen ”rimelig tid” etter at du har oppdaget feilen eller mangelen. En reklamasjonsfrist på 2 måneder anses for å være rimelig.

Henvend deg oss i butikken eller kontakt oss på tlf. 69 89 69 00 eller via e-post post@hobbyhjornet.no

Send aldri varer i retur før du har snakket med oss.

Pass på at varene er forsvarlig pakket, du har selv ansvaret for varene til vi har mottatt dem. Husk å legge ved en kopi av følgeseddelen.

Vi løser ikke ut pakker som sendes til oss mot oppkrav.

Informasjon vedr. klager

Ved tvister som vi ikke klarer å løse sammen, anbefaler vi at du tar kontakt med Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalgets anbefalinger.

Personopplysninger

Vi er ansvarlig for behandlingen av de personopplysninger som du som kunde gir til oss. Personopplysningene, som f.eks. navn, adresse, e-postadresse, kan brukes for å administrere, opprettholde og utvikle kundeforholdet samt for å markedsføre våre produkter.

E-postadressen vil ikke bli brukt i markedsføringsøyemed uten at du har samtykket spesielt til dette på forhånd.

Du kan kontakte oss hvis du vil endre noen av opplysningene, bli fjernet fra registeret eller hvis du ikke vil at de skal brukes til markedsføring. Du har rett til en gang i året å få informasjon om hvilke opplysninger som finnes om deg i vårt register og hvordan de brukes.

Force Majeur

Hendelser vi ikke råder over som gjør leveranser urimelig tyngende fritar selskapet for alle leveringsforpliktelser. Slike hendelser innbefatter arbeidskonflikter, brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike eller liknende omstendigheter som omhandles i dette punkt. Listen er ikke uttømmende.

Ekspert/utførsel

Vi leverer pr. i dag kun til kunder i Norge. Skulle du ha andre ønsker ta kontakt.